lørdag 26. juli 2014

Lørdag 26.07

Fredag 26 juli – Chantal

Igår kveld gikk vi ut å for å spise klokken ti, bedre sent enn aldri! Da vi hadde gått en stund rundt i byen, ved siden av det store luksuriøse Opera huset fant vi en cafe. Vi kikket alle på menyene og maten så veldig god ut. Da det var min tur å bestille måtte jeg selvfølgelig prøve å forklare at jeg måtte ha mat uten melk og gluten. Tredje gangen de kommer tilbake med maten så ga jeg opp, da hadde de enda ikke klart å lage den uten. Jeg bestemte meg for å gå en annen plass, men så endte det opp med at de fikk prøve å lage maten på ny og den var veldig god. Etter vi alle hadde spist så fant vi jo ut at vi måtte ha desert. Jon Fredrik valgte å spise is og dette synes Ingrid hun måtte ha et bilde av.



Dette bilde ble litt morsomt så karoline brøt ut i latter, men det tok ikke slutt der. Ingrid begynte å le også var det Joakim sin tur. Da satt alle tre å lo seg i hjel noe som var veldig morsomt å se på! Da stemningen ble litt ¨normal¨ igjen så klarte selfølgelig Jon Fredrik å si noe som var veldig morsomt, så da var det på an igjen! Plutselig hørte vi noen andre som lo og snudde oss for å se, da viste det seg at bartenderene hadde fått med seg alt dette og de synes dette var veldig festlig. Han ene måtte til og med gjømme seg under baren fordi han lo så mye. En god stund etterpå så reiste vi hjem.

Lørdag 27 juli

Idag stod jeg opp for å gå å jogge, etter joggingen når jeg kom hjem hadde alle stått opp etter en god natt med søvn. Jeg trente styrke mens Ingrid laget frokost og de andre gjorde seg klar. Når vi hadde spist vasket vi opp og gjorde oss klar til å gå ut. Vi tok bussen til en vei som skulle føre oss til markedet. Markedet er en stor plass i byen med masse boder der folk fra landsbyene solgte ting, fra smykker til tepper. På veien ned skulle vi gå gjennom en park å utforske litt. Vi så en skole så vi tenkte vi skulle sjekke ut. I det ene bygget var det noen som spilte basket, ved siden av det bygget var det en del trær med druer på. Så Joakim klatret oppå en stor metall boks for å plukke litt ned til oss som vi kunne smake.



 De smakte bittert og var veldig sure, ikke helt som vi er vant til. Vi gikk litt videre og kom fram til en port som vi trodde var åpen men det var den ikke. Plutselig var Joakim på andre siden, da hadde han klart å skvise seg igjennom en sprekk mellom veggen og porten. Han kom da tilbake igjen da vi skulle gå tilbake til der vi kom inn. Men jeg fant ut at jeg skulle klatre over porten, men da jeg var på toppen så fikk jeg beskjed om at vi da ikke skulle den veien. Vi gikk da videre og kom fram til en plass der det gikk an å skyte på blink og vinne bamser. Så meg og Joakim fikk prøve oss.



 Det endte da opp med at jeg klarte å skyte ned to ting så jeg vant en bamse. Senere kom vi fram til en plass med cafeer og spille automater. Da prøvde Ingrid og Karoline seg på Air Hocky. Ingrid sier hun knuste Karoline ned i støvlene, men hvem vet! Joakim prøvde basket også prøvde vi begge to å kjøre bil og motorsykkel på en skjerm.



 Deretter gikk vi videre for å finne en cafe å spise lunsj på, der var det god mat. Litt senere kom vi fram til markedet, da ruslet vi rundt omkring og kikket, det var veldig interessene ting der. Etter det gikk Karoline og Ingrid til City Supermarked for å kjøpe litt nødvendige ting. Før meg, Jon Fredrik og Joakim reiste hjem så kjøpte vi en Engelsk til Armensk ordbok. Så nå skal vi lære oss språket!


-Chantal-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar