søndag 27. juli 2014

Søndag 27.07

-Joakim-

Hallo lesere!
I går kveld så dro jeg og Jon Fredrik ut for og skate før vi alle sammen skulle spise. Vi tok Taxi til operaen, vi skata ikke lenge før det var en gutt på 15-16 år stoppa meg å lurte på om han kunne prøve skateboarde mitt. Han var ganske flink så vi delte på brette mitt, han inviterte meg og Jon Fredrik til å møte han på tirsdag for, og skate med han å vennene hans. Chantal kom kjørende med en ATV/4 hjuling forbi oss.



Så gikk vi videre til en restaurant å spiste god mat.



Vi splittet lag igjen, jeg og Jon Fredrik dro til et gigantisk museum og skata utta for det, mens de andre dro tilbake til leiligheten.



Idag så er det en hellig dag for armenere, det er dagen hvor dem feirer over livet med og kaste vann på alle. Jeg gikk på balkongen og kasta litt vann på noen ungdommer, når vi gikk ut døren så sto dem klare for hevn, jeg dytta Chantal utta for inngangs døren hvor det sto ca 7 ungdommer med bøttene klare. Vi gikk ut litt etter, så spruta de litt vann på oss også men tok hensyn til sekk og vesker. Vi tok Taxi ned til et bade land som var overraskende bra, dem hadde sklier, badebasseng, elektriske biler og restauranter.



 Vi solte oss og badet litt, jeg og Jon Fredrik dro litt tidligere enn dem andre til markedet. Nesten med engang vi kom ned så kom det en liten gutt foran meg og holdt en tom vann flaske frem, han ville at jeg skulle helle oppi vann, jeg tenkte jo bare at han var tørst men tydelig vis ikke. Jeg gikk litt bort for å se videre, da fikk jeg kaldt vann rennende ned nakken, jeg løp bort til han og gjorde det samme.

Ingrid, Karoline gikk i dusjen på bade senteret før dem kom ned til markedet, når dem sto i dusjen så tok dem av seg bikinien som normale mennesker gjør, men det var dem ikke så vant med i Armenia. Dem sto i iskaldt vann og gispa etter luft, en tilfeldig dame som også sto i dusjen begynte å le av dem, plutselig tilbydde hun Karoline om mer såpe. Ingrid, Karoline og Chantal kom ned til markedet, det sto noen Securitas vakter der som tilbydde Chantal en katt.



Chantal fikk selvfølgelig ikke lov til og beholde den. Chantal var i protest, men endte opp med ett NEI. Jeg gikk litt rundt aleine på markedet, stoppet ved en bod og skikket på smykket, en mann som sto der tilbydde meg melk, jeg smakte på det jeg trodde var vanlig melk, men det smakte vertfall surmelk, ikke helt minn smak. Vi dro tilbake til leiligheten og nå sitter jeg her og skrive. Vi har det kjempe bra her ivertfall, Bye Bye


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar