mandag 28. juli 2014

Mandag 28.07

-Chantal-
Igår var vi ute å spiste på en restaurant som heter Old Erevan. Da vi kom inn i restauranten så det veldig ¨fancy¨ut, det var høye stoler i tre, og dekket fint på bordet. Alt så litt gammeldags ut, og det var veldig interessant. Etter vi hadde bestilt mat så kom det noen folk kledd i gammeldagse klær. Noen hadde fløyter andre hadde spesielle gitarer og noen sang. Dette var helt uventet så vi fikk oss en liten overraskelse som i alle fall jeg synes var kjempe kjekk!



Etter de hadde fremført litt så gikk det en del folk ut på gulvet og begynte å danse. 



Senere skulle vi innom ett supermarked å kjøpe litt ting, Joakim skulle ha dusjsåpe og intimvask...han prøvde å forklarer, men da de ikke forstod måtte han bare vise de med kroppsspråk, noe som var festlig å høre om! Da vi kom hjem fikk jeg med meg Joakim å trene også gikk vi å la oss alle sammen.

Idag stod vi opp og gjorde oss klar til å utforske litt rundt i nabolaget. Litt vekk fra huset vi bor i, fantes det en ¨park¨med badebasseng og solstoler som vi sjekket ut. Deretter gikk vi tilbake forbi huset og opp til bussen som går ned til FAR, slik at vi vet hvor vi skal av bussen når vi begynner å jobbe. Vi gikk av i nærheten av FAR og begynte å gå ned til parken med Mother Armenia (en park me masse karuseller som sovjet bygde). 



Det første Joachim og meg gjorde var å teste ut pil og bue skyting på blink. Så gikk meg, Ingrid, Karoline og Joachim inn i ett spøkelseshus, Jon Fredrik var for redd for dette! Det var veldig kjekt, men også skummelt, for min del. Etter det så klarte Joakim å overtale meg til å bli med på en døds tur i en av karusellene! Jeg var livredd og var sikker på at dette var slutten for meg, tårene rant og Joakim lo! 




Etter den forferdelige karusellen måtte jeg slappe av litt før vi da gikk videre til kasskad som er 700 meter med trapper som var en gave fra en president i Iran, men det ble aldri ferdig da han dessverre døde.




 Da vi kom til bunnen av trappene, gikk vi å spiste lunsj på en cafe ved siden av kasskad. Så gikk vi sammen et stykke bortover gatene også klarte meg og Jon Fredrik å miste de andre...så sånn gikk det. Etter en liten stund ble vi gjenforent med resten. Vi splittet oss etter en stund og gikk rundt i butikker å kikket, så møttes vi for å gå å handle middag, og dro hjem. Så nå er vi klar for jobb i morgen tidlig med kjekke unger!

-Chantal-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar