onsdag 13. august 2014

Chantals tanker...


-Chantal-
Nå har vi vært her i tre uker da. Jeg synes det har vært en like lærerik og opplevelsesfull tur som sist gang.  Det har vært litt utfordrende med så mange folk for min del men stort sett så har det gått bra!

Jeg synes det å dele ut penger til familier har vært ganske utfordrende når det faktisk er sånn at vi har ett budsjett å forholde oss til. Jeg vill hjelpe alle men det går jo selvfølgelig ikke. Først satt vi oss ned å ble fortalt litt om hver familie slik at vi kunne senere ta noen avgjørelser ovenfor hvem som trengte mest hjelp. Det er mange familier som trenger mer hjelp enn andre og forskjellige utstyr osv. Men det vanskeligste for meg er jo da når jeg vet at selv om alle trenger forskjellige ting så trenger alle grunnleggende hjelp.

 Vi har vært på noen hjemmebesøk for å få en litt bedre oversikt over hva de forskjellige familiene trenger. Det har vært utrolig kjekt og interessant og se hvor forskjellig alle takler situasjonen sin på og hvor glade, varm hjertige og del somme de er, med tanke på hvilken livs situasjon de faktisk er i.  Uansett hvor lite de har så deler de og ikke fordi de forventer noe tilbake eller fordi de vil gi tilbake, men bare fordi de rett og slett vil dele.

 I dag etter vi hadde vært på besøk igjen hos den ene familien, vi skal hjelpe med gass ovn og vann, endte det opp med at ovnen var en del dyrere da enn vi hadde regnet ut. Det synes jeg var et vanskelig valg på en måte, med tanke på at da må vi faktisk kutte ut noe på en annen familie. Men så tenker jeg også at det er vell bedre å hjelpe en familie skikkelig enn å hjelpe alle halv veis. Og i alle fall når denne familien er en som vi skal fortsette å følge opp.  

 Det som gjorde mest inntrykk på meg i dag var jo å se hvor gla og fornøyd de vi var av aa faa besøk av oss til tross for hvordan de har det.

En ting som jeg virkelig har tenkt mye på og fått bekreftet i dag er at familie er nesten det viktigste av alt. I alle fall i mine øyne!

-Chantal 2014-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar