onsdag 6. august 2014

Onsdag



-Chantal-
Vi stod opp på morningen og gjorde oss klar til jobb. Litt etter vi hadde kommet på senteret, ble jeg dradd bort til fotballbanen der nesten alle guttene skulle spille fotballkamp. Jeg spurte om jeg kunne få være med å spille, men fotball var tydeligvis en sport for bare gutter, da ble jeg ganske irritert, men det er jo forskjellige kulturer i verden så jeg må bare akseptere det! Litt senere kom Joakim også og ble med å se de spille. Karoline og Ingrid har jobbet med å skrive ett brev som skal handle om hva Hiimsmoen er, og hvordan det fungerer. Jon Fredrik har vært en del på møter med Manane også ga han ett skateboard til ungene, de ble veldig glad. Vi var alle sammen på ett møte med Mira og Manane om hvordan de ønsker prosessen skal være i forhold til fattige familier og barnehjem/institusjoner. De mente det ville vært bedre og for eksempel gi noen en sau også lære dem der ifra hvordan å ta vare på sauen og at når sauen får lam så kan de gi lammene videre til noen som trenger dem. Slik at alle hjelper hverandre. De mente også at hvis det for eksempel var tre familier og du skulle hjelpe den ene familien mye mer enn de to andre, så var det viktig å begrunne hvorfor.



Før vi dro så viste Joakim noen av ungene litt forskjellige triks og sånt på skateboard.

Det som gjorde mest inntrykk på meg idag var møtene med mira og manane 
Jeg lærte mye av det armenske språket 
Jeg møtte ikke på noen vansklige valg idag utenom hvem jeg skulle leke med først, da alle ville gjøre forskjellige ting
-Chantal-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar