fredag 1. august 2014

Fredag 01.08


Idag stod vi opp og gjorde oss klar til å dra til FAR. Før vi dro var det selfølgelig vaske rutiner! Da vi kom på senteret gikk Karoline og Ingrid på kunst rommet, der Ingrid etterpå lagde en rose av trolldeig som da en av ungene grabbet ut av hånden hennes og ødelag den. Dette synes ikke Ingrid var så kjekt. Jeg gikk for å spille fotball, basket og vollyball med en gutt. Senere skrev Karoline ett evalueringsbrev. Joakim lagde en grafitti tegning til en av ungene. Etter det spilte de fotball og basket. Plutselig da begynte fire stykker å sloss, så han fikk øvd seg på å trøste de og hjelpe de med å ordne opp igjen. Så spilte de mer fotball.



Senere gikk de på kunst rommet der de lagde armbånd, også ut for å spille basket igjen der en av de litt eldre ungdommene, lånte flasken til Joakim for å drikke, og i det han snur seg så står hun å spytter oppi flasken...han latet som ingenting, det var vell det beste å gjøre! Jeg lærte en del av guttene å danse breakdance, jeg visste ikke de skulle sove akkurat da så jeg fikk litt kjeft, men etter de hadde overtalt hun ene så fikk de lov å danse istedenfor.


Etter det satt jeg meg ned for å skrive ett brev om hva jeg synes er bra med sånne turer osv...




Nå er første uke ferdig, så neste uke skal vi dele ut pengene som Hiimsmoen har samlet inn ved panting av flasker, konsert osv. I løpet av den uken skal vi da bestemme hvilken familie som trenger mest hjelp. Altså familier som er fattig. Sosialarbeiderene på FAR hjelper oss med å dele ut pengene på en best mulig måte!  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar