onsdag 13. august 2014

Joakims tanker...


-Joakim-
Det som var et vanskeligste valge var når vi måtte endre på hva vi skulle gi familiene når vi fikk beskjed om at grisene og stekeovnen kostet mere enn det vi hadde fått beskjed om tidligere. Det betyr at vi ikke kunne hjelpe alle familiene med hva dem trenger. Vi måtte ta bort ting de virkelig trengte, men vi gjorde så godt vi kunne og gav de det de trengte mest.

Det som var min største utfordring var å snu ryggen til disse familiene og dem viste ikke om dem skulle få vår hjelp eller ikke. Heldigvis fikk vi hjelpet alle de familiene FAR hadde valgt ut for oss med noe.
Det som påvirket meg mest var å se den virkelige fattigdommen, blekk hus, konteinere og gate barn. Ikke noe koselig opplevelse men en stor lærdom.

Det som var ganske morsomt med denne turen her var at det sikkert ikke var en eneste dag hvor vi ikke lo, starter som regel med latteren til Ingrid som sprer seg til alle, til og med bartendere. Noe som også var ganske morsomt/kult var at jeg fikk pruta ned en stekeovn som hadde blitt prutet ned fra 125 000 dram til 100 000 dram, det var ikke meg, for jeg fikk den ned fra 100 000 til 99 000 dram.
Jeg har tenkt lenge før Armenia prosjekte at jeg har lyst til og dra på en solidaritets tur. At jeg fikk denne muligheten har hjelpet meg med og holde meg rusfri å hjelpet meg med at jeg kommer til og dra på en frivellig arbedstur igjen.

Det har vært veldig kjekkt å værde her på FAR. Barna er active og koselige, spillt mye football og basket. Dem elste ungdommene her passer på de yngste barna her med at dem få I seg mat osv. Føler jeg har fått veldig god kontakt med de som jobber her, føles at dem også har blitt kjent med Hiimsmoen.
Takk Hiimsmoen for at dere ville ha meg med på denne turen og at dere betalte for meg. 
Setter stor pris på det.


-Joakim 2014-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar