søndag 19. juni 2016

Ankomst Armenia

Ankomst Armenia 2016

Vi kan ankom Armenia 18.06.2016, 04:30 i armensk tid på natta. Etter litt forsinkelser med flyet ble vi tatt godt imot av Nasaret husverten. Etter vi hadde sovet ett par timer, så dro vi i butikken og handlet mat og det vi trengte av redskaper. Før på dagen dro vi opp på sentret for og hilse på barn og voksne. På kvelden så dro vi ut på en tradisjonell resturant, der spiste vi armensk middag og fikk se armensk dans og musikk. 



Idag har vi vært på genocide musemet, det handler om folkemordet som var her i armenia. Det gjorde ett veldig tungt og vondt inntrykk på meg. At folk kan oppleve noe så fælt, det har ingen godt av. Bilder av mennesker som sulter, bilder av masse graver, av slitne familier. Alle de historiene som var på museumet var veldig tunge, om familier som ble splittet, barn og kvinner som blir misshandlet og torturrert. Militæret ble beordra til og utrydde hele det armenske folk. Uansett alder og skjønn. 


Å her i norge kaster vi mat for flere hundre tusen i året. Jeg fikk ett inntrykk av museumet der hvor vis jeg kaster mat, så trur jeg at jeg faktisk tenker på disse bildene på museumet. På museumet er det ett monument som det er en evig flamme som er ett minne til offrene på folkemorde. Det er veldig sterkt og stå der med med nedlagte blomster og folk som er veldig preget av dette. 





Senere idag var vi på ett musem nedi byen. Der handlet det om historien i Armenia. Utstillinger av ting fra gamle dager. Servicer, klær, bibler, stein, dører og landsbyen. Jeg er ikke så svært glad i ett museum, men jeg ble faktisk litt fascinert på hvordan ett musem er bygd opp. Det er veldig lærerikt og tøft. Imorgen starter vi og jobbe på sentret, det blir utrolig kult. Håper jeg treffer noen gamle kjente, men blir også veldig intressant og treffe nye folk også. 

- Jonathan  














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar