onsdag 22. juni 2016

Dag 2 på senteret

I dag har vi vært på senteret å lekt med ungene, vi startet dagen med å spille fotball. Vi ble mange som spilte i en times tid, men siden det er så varmt på dagen så blir jeg ganske utmattet av 1 times spilling i sola!

I dag var jeg en del med de minste ungene også, de er veldig lekne å klatrer på oss hele tiden, de danset for oss også elsker de å bli løftet høyt opp i lufta. De krangler nesten for å få være med oss. Når jeg er med ungene så tenker jeg veldig mye, de får meg til å tenke på hvor godt vi hjemme i Norge har det å hvor misfornøyde vi kan være til tider når vi egentlig ikke har så veldig store grunner til å klage! Vi har alltid mat på bordet å de fleste har penger så de klarer seg mer enn godt nok! Men her nede er det mange plassert på ett senter fordi foreldrene ikke kan ta vare på ungene sine pga fattigdom å gatebarn som ikke har noe hjem. Så for meg er det så veldig godt å se de ha det så bra der de er nå. Skulle ønske jeg kunne hjulpet alle barnene som var på senteret å gjøre det som måtte gjøres for at de kunne fått flyttet hjem til familien sin, men sånn er det desverre ikke. Bortsett fra det så er jeg veldig glad for at alle de barnene er så heldige å få bo på senteret.

Etter lunsj har vi sitti i møte å lest gjennom hva 14 familier trenger, vi kan ikke hjelpe alle sammen så vi må diskutere videre hvilke familier som trenger det mest, 4 familier er allerede bestemt at vi skal hjelpe å det er familier vi har hjulpet før også. Utenom de 4 så er det 10 familier som vi må finne ut hvilke som trenger mest hjelp så det er ikke helt sikkert hvor mange familier vi skal hjelpe ennå.

Når vi satt å snakket om familiene i dag, så begynte de å snakke om en familie som ikke hadde gulv hjemme hvor de hadde små barn boende å det ble ganske farlig siden det kom slanger, skorpioner, edderkopper å andre reptiler inn i huset hvor de små barnene oppholdt seg, må si jeg fikk en ganske vond følelse inne i meg når jeg fikk høre det, ingen vil vel ha giftige slanger eller skorpioner i nærheten av sine små barn.
Det ble også snakk om en gutt som bodde på senteret, moren jobbet på militær sykehuset. De har ingen steder å bo så hun bor nå hos noen venner å har plassert sønnen på senteret, hun har for lite inntekt til å betale hus å ha gutten hjemme.

I morgen skal vi besøke ett annet barnehjem også skal vi diskutere videre om familiene, vi skal finne ut hva de 4 familien som allerede har blitt bestemt at skal hjelpes om hva vi skal hjelpe de med.
Hilsen Kennet.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar