onsdag 26. juli 2017

Ettertanker

Turen til Armenia gikk langt over alle mine forventninger. Jeg er så utrolig takknemlig for alle de fine menneskene jeg fikk møte, og bli kjent med. Folkene der var imøtekommende, og hyggelige. Gavmilde, og varme. Jeg tenker på dem, og savner dem.

Det gjorde veldig inntrykk på meg å få bli kjent med barna på senteret, og møte familiene som så sårt trengte vår hjelp. De var alle fattige, men likevel så ga de oss av det lille de hadde, og gjorde alt for at vi skulle føle oss velkomne. Det var fælt å ikke kunne hjelpe alle, men det føltes godt å hjelpe de vi kunne. Jeg er glad for at jeg fikk oppleve denne turen.

- Nicole







Jeg synes det var bra å få muligheten til å hjelpe familier og barn som sliter med ulike ting. Når vi var på campen fikk vi vite hva barna lærer og det var veldig fasinerende. Barna og ungdommene er veldig reflekterte og modne, dette fikk vi se gjennom eksempler i casen Samvelik, hvor barna gav ulike gode løsninger på hvordan aktørene rundt burde jobbe.

Når vi var på senteret då lekte vi mer med ungene og hadde noen møter med ansatte på senteret om hvilken familier vi skulle hjelpe.
Når vi hjalp familiene, og hadde valgt ut hvilken familier vi skulle hjelpe og det var vanskelig valg, vi ende opp med og velge 7 familier noen besøkte vi og noen kunne vi ikke besøke på grunn av di bor på grensen til Azerbaijan hvor det er krig.


Alle familiene tok veldig bra imot oss og delte med det lille de hadde. Alle var i utrolig godt humør, og var veldig glade for å få oss på besøk, noe som var fint å se. Det var også spennende å se utviklingen hos de som har mottatt hjelp tidligere, og det blir veldig spennende å følge de nye familiene og hvordan framgangen der blir. 


- Hakon




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar