søndag 7. juli 2019

Ankomst Armenia

06.07.19 Lørdag
På lørdag landa vi i Yerevan kl. 0600. Så ble vi henta av Maga og Baris på flyplassen, også kjørte dem oss til der vi skulle bo. Etter vi hadde kommet hjem, la vi oss til å sove noen timer, og i halv tre tiden gikk vi og fikk i oss noe mat.




Senere på dagen gikk vi for å spise middag på en restaurant, og havnet midt oppi en armensk bursdagsfeiring. Det var full stemning med både høy musikk og mye dans. Det var en ca. 80år gammel mann som tok helt av og det var veldig gøy å se på.


Jeg og Emilie er også så heldige at vi har fått lov å låne barnebassenget til datteren til huseieren når vi vil.


Når vi kom tilbake til leiligheten så tok Ingrid seg en dusj, og kom løpende ut med bare håndkle rundt seg. For inne på badet så var det en gigantisk veps som hadde tatt bh'en hennes, så den kunne vepsen bare få. Etter det merket jeg og Emilie at det var en til gigantisk veps på kjøkkenet også, så da måtte Elise komme til unnsetning og ta dem begge.


07.07.19 Søndag
Etter frokost idag så dro vi til folkemord museet. Museet forteller historien om folkemordet i Armenia mellom 1890-1915. Jeg syntes det var veldig fælt å høre om hvordan og hvor mange folk som ble drept på tragiske måter. Familier ble splitta og fedrene ble drept. Kvinner og barn ble tatt til fange som sexslaver osv.
Etter å ha vært på museet så forstår jeg mer av Armenias historie. Og det er enda veldig mange som er påvirket av den.









Nå har vi vært her i to dager, og førsteinntrykket mitt er veldig bra. Jeg har allerede sett og opplevd mye nytt og spennende.

Imorgen skal vi dra til senteret og møte barna for første gang, jeg er veldig spent, jeg tror det blir både vanskelig og gøy.

-Amalie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar