torsdag 4. juli 2019

Bare en dag igjen!

Nå er det siste dagen før avreise!

Det har vært en sinnsykt lang uke med mye pakking, stress og redsel. Idag tok meg, Ingrid og Elise båten til Stavanger for å overnatter her siden vi skal reise imorgen. Når vi kom frem så dro vi først opp til Ingrid med alle søppelsekkene med klær som vi hadde med. Etter det så kjørte Ingrid meg å Elise til avdelingen så vi fikk legge fra oss all bagasjen. Etter meg å Elise hadde kommet oss inn så stelte vi oss litt og dro til byen og spiste pizza. Etter det kom Amalie så gikk vi rundt å handlet siste rest før avreisen imorgen.

I år har vi samlet inn penger ved å vaske Jelsa, Bru og gata 12. Vi har også malt hos Bente, laget maten til Arin's konfirmasjon og pantet masse flasker! Vi har også har Armenia uken der vi har stelt i  stand en solidaritetskonsert til inntekt for Armenia.

Det har vært hard jobbing med både tårer, blod og svette.

Jeg både gleder meg og gruer meg til å reise til Armenia, jeg syntes det er både skummelt og gøy å skulle få være med og få oppleve dette.
Jeg tror det blir tøffe, tunge, morsomme og fine dager og uker der nede, og jeg grugleder meg mer enn jeg bare gruer / gleder meg.

Jeg gleder meg til å få hjelpe alle familiene og barna. Og ikke minst å få lære meg å kommunisere med barn som ikke forstår meg og mitt språk, og som heller ikke er så flinke i engelsk.

Denne uken har meg å Amalie pratet en del sammen og hvordan spesielt flyturen blir, Amalie har jo ganske flyskrekk, men jeg tror det skal gå bra. Vi er en kjempe fin gjeng sammen som vil støtte hverandre gjennom hele turen.

Men ja, endelig er dagen her, hvor vi egentlig bare sitter å venter på at natten skal gå å til vi setter oss på flyet og virkelig er på vei! Og vi vil si tusen hjertelig takk til alle som har vært med å bidratt med å gi oss penger, klær, pant og jobber, vi er så takknemlige!











Jeg håper dere vil følge oss videre på reisen våres :)

Hjertlig hilsen Emilie, Amalie, Ingrid og Elise

2 kommentarer:

  1. Riktig god tur! Jeg gleder meg til å følge dere på bloggen og lese om alt dere vil møte på.

    SvarSlett
  2. Dette blir en opplevelse! God tur alle sammen :) Gleder meg til å lese bloggen :)

    SvarSlett